Ponad 55 ton zamiast dopuszczalnych 40 ton ważył samochód ciężarowy z przyczepą, którym przewożono drewno. O 5 ton za duży był również nacisk podwójnej osi napędowej ciężarówki na drogę. Nieprawidłowości ujawnili funkcjonariusze małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Zestaw należący do polskiego przedsiębiorcy, którym przewożono drewno, zatrzymał patrol ITD na krajowej 79-ce w Rudawie koło Krakowa we wtorek (9 marca). Ciężarówka już na pierwszy rzut oka wydawała się być przeładowana.
Zespół pojazdów z ładunkiem ważył 55,6 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton. Taki tonaż spowodował również przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę o 5 ton (nacisk wynosił 24 tony zamiast 19 ton).
Nieprawidłowy transport drewna wstrzymano. Wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne. Za przyczynianie się do degradacji nawierzchni dróg przedsiębiorcy grozi 15 tys. zł kary.
/gitd.gov.pl/